tirsdag den 23. maj 2017

kokkens chilisauce!

Jeg har for nyligt lavet mad til et stort velgørenhedsarrangement. Den ene aften serverede jeg chili con carne. Dertil havde jeg lavet en lækker chilisauce.
Der var flere som spurgte efter opskriften på den, så det giver mig lige anledning til at poste den her på bloggen.

Chilisauce 
lækker chilisauce med lidt sødme fra røde peberfrugter


Lækker chilisauce
 

Ingredienser

1 ds. hakkede tomater
1 stk. rød peberfrugt
2 fed hvidløg
5-7 stk. rød chili (efter hvor stærk du vil have den)
½-1 tsk. spidskommen (Ristet og stødt på en morter)
½-1 tsk. korianderfrø (Ristet og stødt på en morter)
1 stk. lille løg
1 tsk. sukker
Salt
peber



Fremgangsmåde

Fjern kerner fra peberfrugt. Løg pilles og skæres i kvarte. Den grønne top fjernes fra chilierne. Brug gerne kernerne fra chilierne også. 


Kom alle ingredienserne i en gryde og lad det simre i 15 min. 
Blendes til en passende konsistens.



Så er der lækker chilisauce til dit køleskab :o) Det bliver du glad for!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar