søndag den 11. februar 2018

Sprøde havreflager - en lækker snack

Ofte har jeg tænkt på den overskyende havregrød fra morgenmaden...  Man kan sikkert lave nogle lækre sprøde hapser ud af det. 

Så jeg prøvede mig lidt frem. Det kunne man så godt og det bliver meget lækkert. Jeg kom lidt kommen i da jeg ville bruge dem til en lille snack tallerken ost.  

I den lille brune skål er der en lækker hyben og hvid portvin marmelade - meget lækker til ost.



Vupti - en lille lækker snack tallerken


En lille rest havregrød
Hørfrø
Blendet mandler/hasselnødder (efter hvad du har og ønsker)
kommen
salt

Det hele blandes godt sammen og smøres ud i et tyndt lag på en bageplade med bagepapir. Bages i ovnen ved 150 grader i 40-50 min.  
Bræk dem i mindre stykker når de er kølet af. 

Spis dem med det samme eller gem dem i lufttæt beholder.  

Osten er en lagret engelsk chedder
 Du kan blande alle slags kerner og frø i grøden. Prøv dig frem og find din egen favorit. Chiafrø er også gode. Hvis det er store kerner som solsikkefrø og græskarkerner skal du bare huske at blende dem fint, så grøden er til at smøre ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar