mandag den 9. februar 2015

Restaurantanmeldelse: Middag på Den Rustikke


Jeg har længe gået med tanken "Hey, hvornår kommer jeg til at spise på Den Rustikke"?
Det kommer sig af, at mange har snakket meget positivt om restauranten. Så, tænkte der nok var noget om snakken.

Jeg var så heldig, at der for nylig blev arrangeret en tur fra mit arbejde, Aarhus Efterskole.
Så var jeg da hurtig om at skrive mig på listen. 

                               

Vi fik 3 retter mad med tilhørende vine. 

Forretten fik jeg desværre ikke noget billede af, men jeg kan berette, at den var meget lækker. Det var terrine af svinenakke med sprød salat vendt i senneps dressing. Det smagte rigtig god. Jeg havde nok valgt at anrette på en lidt større tallerken, det kunne retten sagtens bære uden de store krumspring. 

Nu til hovedretten.



Hovedretten var kalveculotte med pommes anna, bagte rødder og cognac sauce. Der var frisk estragon og kørvel på toppen. 
Kødet var super mørt, og smagte rigtig godt. De bagte gule beder havde tilpas med bid og smag. 
Kartoflen, som kom i form af pommes anna, var også flot håndværk med en fin smag. 
Tallerkenen var en pæn størrelse med flot kant, det synes kokken var helt fint!  

Tjeneren kom tilmed rundt med en lille kande med ekstra sauce, der var nogle i selskabet som ikke havde fået nok sauce på tallerkenen. Nu plejer selskabet også at få forplejning på højt niveau til dagligt, så de vidste, hvad de ville have! ;o)  



Desserten var en brownie, som blev serveret med en blød hindbær sorbet. Rundt på tallerknen lå der noget sprød chokoladeagtig crumble. Jeg kunne ikke helt fange hvad det var. Kagen var lækker og sorbeten smagte også dejligt, men anretningen på denne dessert kunne godt komme et niveau op. Med små justeringer kunne den blive rigtig god.   



Man forstår hvorfor restauranten hedder "Den Rustikke", når man ser sig omkring i lokalet. 

Det er meget hyggeligt, men også meget råt,- eller rustikt, på væggene. Et par lister og fyldninger af hullerne ved vinduet, hvor vi sad ville pynte lidt på indretningen. 

Men når det er sagt, skal jeg også gerne give min anbefaling af stedet.

Jeg havde en rigtig hyggelig aften på Den Rustikke og alt i alt en mindeværdig aften. Helt klart value for money. Vi fik 3 retter for 185 kr. Det smagte godt og især hovedretten var anrettet flot. 

Jeg kommer gerne på besøg igen på Den Rustikke, og synes også du skal overveje, om ikke det er stedet for din næste middag i Aarhus. 

Forsæt det gode arbejde til jer på Den Rustikke.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar